Επιλέξτε την κατάλληλη στάση ύπνου

stasi-ypnou

Περνάμε σχεδόν το ένα τρίτο της ζωής μας με το να κοιμόμαστε. Σημαντικό ρόλο για την υγεία μας παίζει η ποιότητά του ύπνου και ειδικότερα η στάση την οποία προτιμούμε ή συνηθίζουμε να κοιμόμαστε.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων κοιμούνται στην ίδια θέση κάθε βράδυ.

Ποια είναι όμως τα θετικά και τα αρνητικά των πιο κοινών στάσεων ύπνου για την υγεία;

Θέση ανάνηψης (στο πλάι, από την δεξιά πλευρά)

Αυτή η στάση, μειώνει τα συμπτώματα της παλινδρόμησης οξέων και τη δυσπεψία. Η τριβή με το μαξιλάρι όμως αυξάνει τις πιθανότητες εμφάνισης ρυτίδων.

Ανάσκελα

Ο ύπνος σε αυτή τη θέση αποτελεί την κατάλληλη επιλογή για όσους υποφέρουν από αρθρίτιδα και πόνους στις αρθρώσεις, επειδή έχουμε ισομερή κατανομή του βάρους του σώματος. Στα αρνητικά είναι ότι επιδεινώνεται το ροχαλητό και η υπνική άπνοια, ενώ είναι πιθανόν να προκαλέσει προβλήματα στο αναπνευστικό και κυκλοφορικό σύστημα.

Εμβρυϊκή στάση

Πρόκειται για μία από τις πλέον κοινές στάσεις στον ύπνο, ιδανική για όσους υποφέρουν από προβλήματα στη μέση. Αυτό συμβαίνει διότι η στάση αυτή «ανοίγει» την πλάτη και μειώνει την πίεση στον μεσοσπονδύλιο δίσκο. Όμως ο αυχένας δε βρίσκεται σε ευθυγράμμιση με το υπόλοιπο σώμα και μπορεί να προκληθούν αυχενικοί πόνοι ή ακόμα και στο κεφάλι.

Στάση κουτάλι

Όσοι κοιμούνται με τον σύντροφό τους ευνοούνται επειδή η ανθρώπινη επαφή μέσω της αγκαλιάς μειώνει σημαντικά τα επίπεδα του στρες. Μπορεί ψυχολογικά η στάση αυτή να ανακουφίζει, αλλά σωματικά επιβαρύνει μύες και αρθρώσεις και οι πόνοι στους ώμους και τον αυχένα ενισχύονται.

Στάση ηλιοθεραπείας (Μπρούμυτα)

Ο ύπνος σε αυτή τη στάση είναι αποτελεσματικός έναντι του ροχαλητού. Όμως, όσοι κοιμούνται μπρούμυτα μπορεί να παρουσιάσουν προβλήματα στα νεύρα του άνω κορμού.

by admin