Ύπνος και Υγεία

ypnos-ygeia

Ο ύπνος αποτελεί μια αναμφισβήτητη βιολογική ανάγκη, ζωτικής σημασίας για την ποιότητα της ζωής και τη διατήρησή της σε υγιή επίπεδα.

Η επάρκεια ή η ανεπάρκεια του ύπνου, αποτελούν καθοριστικά στοιχεία για την ποιότητα της ζωής μας – υγεία ή νόσος, ευδιαθεσία ή κακομοιριά, καλοζωία ή μιζέρια, ευθυμία ή ακεφιά.

Όταν κοιμόμαστε ο εγκέφαλός μας είναι πολύ ενεργός. Ο ύπνος επηρεάζει τις καθημερινές μας δραστηριότητες. Η σωματική και ψυχική μας λειτουργία επηρεάζονται με πολλούς τρόπους από τον ύπνο μας.

Ο ύπνος σε αριθμούς

  1. Κοιμόμαστε περίπου 8 ώρες την ημέρα. Αυτό σημαίνει 56 ώρες την εβδομάδα, 240 ώρες τον μήνα και 2.920 ώρες τον χρόνο.
  2. Ονειρευόμαστε μόνο στη φάση Rapid Eye Movement, στην οποία εισερχόμαστε σχεδόν 5 φορές κατά τη διάρκεια του 8ωρου ύπνου.
  3. Ο ύπνος διαφέρει ανάλογα με την ηλικία: ένα νεογέννητο κοιμάται περίπου 16 ώρες την ημέρα, ένα άτομο ηλικίας 85 ετών κοιμάται 6 ώρες κάθε μέρα.
  4. Από τα ζώα τα πρωτεία στον ύπνο έχουν οι νυχτερίδες, οι οποίες κοιμούνται περί τις 20 ώρες το 24ωρο, ενώ οι καμηλοπαρδάλεις κοιμούνται μόνο 2 ώρες την ημέρα.

by admin